Asculta ce s-a discutat la prima întâlnire faţa în faţă dintre clienţii nemulţumiţi ai Raiffeisen şi avocatul Piperea

Publicam sub forma unor file-uri audio, continutul relevant al discutiei de miercuri, 08 septembrie, dintre clientii Raiffeisen si avocatul Gheorghe Piperea purtate la sediul casei de avocatura.


Daca postezi comentarii la fisierele audio de mai jos, te rugam sa specifici si numarul intrebarii (intrebarilor) la care faci referire in comentariile tale.

1 - De ce trebuie facuta actiunea comuna?

2 - Sunt sanse sa se ajunga la o intelegere amiabila cu banca?

3 - De ce un proces va fi solutia in extremis si cat arputea dura acesta?

4 - Ce se intampla daca judecatorul dispune suspendarea ratelor si care sunt riscurile?

5 - Este obligatoriu sa cer suspendarea ratelor pe timpulderularii procesului?

6 - Pot denunta majorarea abuziva a dobanzii daca platescratele majorate cu aceasta dobanda majorata de ceva vreme?

7 - Este Oug 50 2010 o lege care se aplica retroactiv pentruclientii cu contracte de credit in derulare?

8 - Dobanda se poate stabili in functie de dorinta bancii, in functie de indici interni?

9 - Este normal ca banca sa ceara garantii suplimentare daca la reevaluare constata ca imobilului i-a scazut valoarea sub cea a imprumutului?

10 - De ce nu mi-a scazut si dobanda variabila cand indicii publici dupa care se calculeaza aceasta au scazut?

11 - De ce trebuie sa fiu cu ratele la zi cand ma alatur grupului care vrea sa dea in judecata Raiffeisen?

12 - Ce riscuri exista sa fiu amenintat de Raiffeisen cu executarea silita?

13 - Putem obtine renuntarea sau reducerea comisionului de administrare, calculat in prezent ca procent din sold?

14 - De ce Oug 50 2010 nu are norme clare de aplicare?

15 - Este posibil ca banca sa rezilieze unilateral contractul dupa ce o dam in judecata si sa ceara rambursarea anticipata a sumei din imprumut datorate la acea data?

16 - Cat voi plati daca ma alatur grupului dupa constituirea acestuia?

17 - Ce documente trebuie sa semnez pentru a ma putea alatura grupului?




Ultima găselniță marca Raiffeisen

Atentie, nu trebuie sa ne grabim sa semnam deocamdata nici un act aditional. Avocatul Piperea ne-a asigurat la intalnirea de astazi ca ne va oferi cateva sfaturi in legatura cu aceste acte.

Dupa cum ati vazut pe site-ul bancii anuntul referitor la acte aditioanale, nu se elimina comisionul de risc, iar dobanda va ramane aceeasi, adica se ridica marja astfel incat in acest moment sa platim aceeasi dobanda. Dar cu dobanzile noastre majorate (fara notificare, fara contract), cum ramane? Trebuie sa ne luptam in continuare pentru drepturile noastre!

11 comentarii:

  1. Consider ca normal ar fi ca inainte de a ne gandi la initierea unui demers juridic in instanta ar trebui urmate toate caile de rezolvare amiabila a problemei. Aceasta este si recomandarea logica a oricarui mediator.
    Din acest motiv recomand tuturor celor care sunt interesati sa incerce obtinerea respectivelor acte aditionale de la banca prin depunerea de notificari scrise, sa astepte raspunsul bancii, sa incerce atingerea unui punct comun prin negocieri directe cu banca si abia in final, daca acest punct comun nu se atinge sa se adreseze instantei. Din punctul meu de vedere asta este calea logica de urmat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Corect, este normal ca inainte de asta sa se incerce sa se discute cu banca, dar de ce crezi ca nu s-a facut acest lucru? De ce banca, in momentul cand am ajuns la ei, au spus ca nu este nevoie sa se semneze niciun aditional, ca daca doresc sa returnez, in avans, suma imprumutata nu mi se mai ia niciun comision? Apropo numai la asta se refera oug 50? Nu cred...mai zice si de transparenta, caz in care minunatele banci de la noi nu vor in ruptul capului sa faca asa ceva. De ce oare? A, e cam retorica intrebarea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru clientii Raiffeisen cel mai important lucru ar fi daca banca ar renunta la comisionul de administrare de care vad ca mai toata lumea se plange si care e foarte mare!

    RăspundețiȘtergere
  4. @ intrebarea Nr.8

    Am un contract cu dobanda variabila incheiat inainte de OUG 174/2008 (decembrie 2008),
    in care nu se exprima o formula de variatie a dobanzii prin raportare la un indice de referinta. Dupa un an, banca mi-a majorat dobanda fara sa ma anunte, evident.

    Imi pot recupera dobanda platita in plus dupa majorare?

    RăspundețiȘtergere
  5. Care negocieri individuale cu banca?! Cred ca n-ai citit pe site-ul bancii, este SINGURUL raspuns subliniat. Obiectul anexei nu include negocierea, cica legea e clara si obligatorie atat pentru banca, cat si pentru clienti. TOTI clientii Raiffeisen si nu numai vor plati dobanzi cu marje fixe umflate plus acest EURIBOR care e la cote minime istorice. Peste un an-doi, romanii vor plati la creditele in euro dobanzi de peste 10% pe an la euro, cand in UE, de unde cica facem si noi parte, sunt dobanzi de maximum 4-5% pe an. Daca statul nu face nimic sa-i apere pe clientii bancilor, nu se va rezolva mare lucru, interesele sunt uriase, iar lupta e inegala. Totusi, fara nicio opozitie, bancile vor jupui in continuare clientii din Romania.

    RăspundețiȘtergere
  6. intrebarea nr. 8:

    legea 190/1999 priveste contractele de credit ipotecar. se poate aplica aceasta lege si in cazul altor credite garantate cu ipoteca? de ex: credit imobiliar garantat cu ipoteca, credit de nevoi personale garantat cu ipoteca...

    multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  7. Pe site-ul bancii apar credite oferite clientilor cu o dobinda de 7% comision de procesare 3%, comision de administrare 0,33%,DAE 15,5%pt un credit pe 7ani.Eu am un credit luat sept. 2008 tot pe 7 ani cu o dobinda de 11%,comision de procesare 3%,comision de administrare 0,39% DAE 20,6%.Sa inteleg ca exista o marja a bancii diferita pt noile credite si o marja a bancii mai mare pt creditele aflate in derulare.La ce anume foloseste transparenta invocata in OUG 50 daca din punctul de vedere al bancii situatia ramine acceasi singura modificare la vechiul contract va fi comisionul de rambursare anticipata care era de 4,5%

    RăspundețiȘtergere
  8. Bla, bla, bla... faceti ceva oameni buni nu tot trancaniti!

    RăspundețiȘtergere
  9. Laudabila actiunea voastra. In atentia posesorilor de card de credit Raiffeisen. Cati dintre voi ati vazut pe extrasul de card trimis de banca, ca aveti de plata 1,5 lei-taxa servicii? Stiti ce reprezinta? Este o taxa perceputa pentru un serviciu special:" pentru protectia cardului, cumparaturilor si a pretului". Celor care au observat pe extras acea taxa ati solicitat in mod expres acest serviciu?

    RăspundețiȘtergere
  10. Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditelor necorespunzătoare și a garanțiilor sunt ceva la care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legal. Dar compania MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria împrumuturilor.
    MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditată de consiliul de împrumuturi pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali la rata dobânzii de 3%. Ne-a fost acordat privilegiul de a vă satisface nevoile financiare. Problema creditului nu trebuie să vă împiedice să obțineți împrumutul de care aveți nevoie.

    Serviciile noastre includ urmatoarele: -
    * Credite pentru investitori
    *Consolidarea datoriilor
    * Al doilea ipotecar
    * Împrumuturi de afaceri
    *Imprumuturi personale
    * Împrumuturi internaționale

    Nici o garanție socială și niciun cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne spuneți exact ce vreți și vă vom face cu adevărat visul vostru real. Compania MIDLAND CREDIT spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În cele din urmă, vom finanța firma de împrumut la scară mică,
    intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru mai multe detalii, mergeți la achiziționarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com

    Numele companiei: MIDLAND CREDIT HOME
    Compania Email midland.credit2@gmail.com
    Compania NMLS ID: 315276.
    Site-ul companiei: midlandcreditonline.com
    Motto: Investiții pentru generații.

    RăspundețiȘtergere
  11. Vreau să-l apreciez pe Dr. WHITE pentru restaurarea căsătoriei mele cu vrajă, după 1 an de separare cu soția mea, cu ajutorul marelui jucător de vrajă Dr.
    WHITE soția mea se întoarce acasă și acum suntem fericiți împreună pentru totdeauna, încă o dată datorită doctorului WHITE El vindecă tot felul de boli și, de exemplu,
    1 VRAIE DE IUBIRE
    2 CÂȘTIGĂ EX ÎNAPOI
    3 FROTUL MIEREI
    4 VRAJA DE PROMOVARE
    5 VRAJA DE PROTECȚIE
    6 VRAIA DE AFACERI
    7 VRAJA MUNCĂ BUNĂ
    8 HIV SIDA
    VRAJIA LOTERIEI ȘI VRAJEA CAUZEI CURȚII Contactați-l pentru ajutor prin:
    WHATSAPP:
    +17168691327.
    E-mail: wightmagicmaster@gmail.com

    RăspundețiȘtergere