Află direct de la avocatul Piperea ce şanse avem, cum trebuie să ne organizăm, care sunt costurile şi cât ar putea dura procesul

Ce şanse de reuşită poate avea un proces colectiv cu banca?

Mesajul principal este că încercările individuale de reglementare a problemei sunt şi vor fi sortite eşecului pentru că o persoană e mult prea puţin importantă pentru bancă pentru a fi luată realmente în serios. În schimb, dacă este vorba de sute de persoane, lucrurile se schimbă, puterea de negociere a grupului este mult mai mare chiar şi pentru o eventuală negociere.

De ce trebuie să se constituie parte comună în proces 150 de persoane?

Numărul acesta, de 150 de persoane, este fixat ca minimum şi în cazul celorlalte grupuri cu BCR şi cu Volksbank. Respectă regula aceea de 200 de euro per  persoană, care în funcţie de număr, dacă ajunge ca la Volksbank, unde s-au adunat în jur de 1.200 de persoane, poate să ajungă  să însemne doar 20-30 de euro. Ce trebuie să faceţi din punct de vedere mediatic este să fiţi foarte atenţi la intoxicări de genul „Avocatul nu vrea de fapt decât să facă bani”.

Ce se întâmplă dacă sunt mai mulţi de 150 de reclamanţi?

Cu cât grupul este mai mare, cu atât costurile legale sunt mai uşor suportabile şi atenţie, pentru că aici vorbesc despre costurile legale ale unui avocat cu destulă notorietate şi cu aparat propriu suficient de mare ca să gestioneze procese de asemenea dimensiuni.

Cât de importantă este experienţa casei de avocatură în asemenea cazuri?

Oricine se poate duce la orice avocat, sunt 12.000 de avocaţi în Bucureşti, dar nu orice avocat poate să gestioneze astfel de procese. Cea mai buna metoda sa pierzi un proces este sa îţi iei un avocat ieftin, pentru că băncile nu vin cu consilieri juridici sau orice avocaţi, ci cu  mari firme.  Avocatii ieftini nu sunt şi eficienţi; ei nu se pot bate de la egal la egal cu avocaţii scumpi pe care iî vor angaja băncile ca să le apere şi să pună tunul pe reclamanţi. Trebuie ca avocatul care este angajat să dea aceeaşi dimensiune, să fie comparabil. În proces, dacă sunt mai multe persoane care se adună, forţa unui astfel de proces este enormă, mai mare decât în cazul unuia individual. Hotărârea aceea inutilă se obţine de cowboy de la instanţă, după doi ani, dar hotărârea rămâne o simplă hârtie pe care bancă nu o pune în practică, nefiind presată de un avocat eficient. S-a întâmplat chestiunea aceasta la clienţii Volksbank, unde banca are vreo şapte-opt hotărâri împotriva sa care nu au fost puse în aplicare nici  până acum. Întâmplător, aceste grupuri m-au contactat, dar putea să fie oricine altcineva cu tot atâta notorietate care să poată să ducă acest proces.

De ce este important să acţionăm urgent împreună?

În mărimea şi coeziunea acestui grup stă puterea de negociere şi de câştigare a acestui proces şi trebuie să vă grăbiţi pentru că opinia publică este favorabilă acestui curent. Băncile şi-au pus tunurile pe presă şi au disponibilizat bugete de PR foarte mari, care la un moment dat vor face să pară destul de timidă, derizorie vocea clienţilor.

Care sunt costurile pe care le vom suporta la nivel individual în cazul în care veţi accepta să ne reprezentaţi în procesul cu Raiffeisen Bank?

200 de euro + TVA - cost de preluare;

200 de euro/persoana - onorariu de succes, dacă este modificat contractul ;

6% din suma recuperată de la bancă cu titlul de plată nedatorată.
Adică, ai plătit lună de lună, an de an, o dobândă care era mult mai mare decât cea reală, iar suma plătită în plus se obţine înapoi de la bancă. 

Costurile acestea, dacă se câştigă procesul, sunt acoperite în totalitate de bancă, iar dacă se pierde procesul, de către clienţi, lucru care nu este imposibil, numai banii de preluare rămân plătiţi, cei 200 de euro per persoană plus TVA. 

Procesul acesta nu durează o zi sau două, durează ani de zile, dar de asemenea există posibilitatea, pe perioada procesului,de a suspenda plata ratelor.  S-ar putea ca 20-30 de luni, cât durează soluţionarea dosarului printr-o decizie definitivă şi irevocabilă, să nu se plătească nimic. Dar dacă procesul se pierde, se plăteşte şi din urmă.

15 comentarii:

  1. Eu n-am credit dar va tin pumnii stransi!!! Pe ei, pe mama lor de banditi!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Atentie, mie mi-a spus intr-un sediu Raiffesen din Pta Victoriei Bucuresti un manelist transformat peste noapte in ofiter credite cu ochi albastri, ca vor trimite actele aditionale in 90 zile LUCRATOARE de la data 21 iunie 2010, si nu calendaristice, atunci cand am fost sa intreb.
    Nici acum nu dau dovada de onestitate si transparenta. Astia merita linsati, se pare ca-i doare-n cot de lege, nu ca ar fi nici OUG prea exacta...
    Profitori ca-n autriecii in tara asta nu am vazut...Probabil grecii, da oricum is la pamant

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma intereseaza sa ii ingop pe cei de la Reif.... Ma voi informa despe aceasta casa de avocatura si voi reveni.

    N.B. Sigla este foarte reusita.

    Keep Walking! Johnnie

    RăspundețiȘtergere
  4. salut,

    poate cineva sa clarifice partea cu 6% din suma recuperata, se refera la 6% din suma aferenta comisionului de risk(de ex.) pe care l-as fi avut de platit din prezent pana la sfarsitul perioadei de creditare sau de suma deja platita, de la inceputul creditului si pana in prezent/data pronuntarii sentintei?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      In cazul in care aveti un credit cu sau fara ipoteca pe care doriti sa il inchideti, va recomand sa cititi solutiile si serviciile prezentate pe site-ul nostru : http://www.creditzero.ro/


      O zi frumoasa,
      ANDREI BURUIANA
      Consultant / Director executiv - CREDIT ZERO
      Tel. 0746 81 22 15 / 0722 741 332
      Calea Plevnei 98, bl 10C, sc A, ap 5, sect 1, Bucuresti
      andrei.buruiana@creditzero.ro
      www.creditzero.ro

      Ștergere
  5. Am o nedumerire. Detin la Raiffeisen un card de cumparaturi cu limita de credit. In legatura cu acest card nu am primit nici o notificare privind semnarea unui act aditional. Am sunat eu din proprie initiativa la banca sa ma interesez si mi-au spus ca pentru acest tip de credit nu se semneaza nici un act aditional.Mi s-a parut curios fiindca la alte banci am fost notificat si pentru asa ceva. Informati-ma va rog urgent si pe mine daca trebuie intocmit sau nu un act aditional si pentru asa ceva ca sa stiu si eu cum sa procedez. Multumesc anticipat.
    moraruaurel20@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  6. as dori sa intru si eu in grupul clientilor nemultumiti de la volksbank. o adresa sau un nr de tel. daca se poate. ena_elena88@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  7. as dori sa ma alatur grupului clietilor nemultumiti ai Volksbank. Ma puteti ajuta cu ceva date de contact? adina_ctb@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  8. pentru a da bcr in judecata cum pot lua legatura cu ceilalti? multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,

      In cazul in care aveti un credit cu sau fara ipoteca pe care doriti sa il inchideti, va recomand sa cititi solutiile si serviciile prezentate pe site-ul nostru : http://www.creditzero.ro/


      O zi frumoasa,
      ANDREI BURUIANA
      Consultant / Director executiv - CREDIT ZERO
      Tel. 0746 81 22 15 / 0722 741 332
      Calea Plevnei 98, bl 10C, sc A, ap 5, sect 1, Bucuresti
      andrei.buruiana@creditzero.ro
      www.creditzero.ro

      Ștergere
  9. doresc sa ma alatur grupului de clienti nemultumiti de Raiffeisen.o adresa sau nr telefon? mihaela32_2005@yahoo.com
    m-am saturat de hotie,am fost si suntem pacaliti, nu stiu pana cand,succes tuturor celor care nu mai pot face fata

    RăspundețiȘtergere
  10. vreau si eu sa ma alatur.Am luat aditionalul,e un draft , nesemnat, nestampilat, si am notificat banca in scris ca nu sunt de acord.Ce fac mai departe?? Daca cineva ma poate lamuri.......asa e suntem furati ca niste fraieri, platesc de trei ani constiincios la un credit de nevoi personale , si cind vad soldul imi vine sa o iau razna .
    teodorsuciu@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  11. Rd (rata dobanzii curente) este acum LIBOR/EURIBOR 6 luni + marja bancii. LIBOR/EURIBOR acum e la minim istoric. De aici doar in sus se va modifica rata...

    RăspundețiȘtergere
  12. Stateam de vorba cu un fost angajat in Raiffeisen si ce se intampla acolo intre manageri si angajati, este mai ceva decat la CAP!!! Cum sa nu apara situatii neplacute printre clienti daca suntem serviti de niste incompetenti si inculti..!!!
    Cica una pe la IT o directoare sau manager, nu conteaza, (am retinut numele Cornelia) ii baga in sedinte cate 3-4 ore , barfea de rupea si asta era toata treaba. A lipsit 4 ani de la serviciu cu medicale, concediu de maternitate, sedinte in interes de serviciu" ...si fata cat a lipsit a promovat, i s-a marit salariu...in fine te crucesti...si nu face nimic decat sa-i matraseasca pe aia care o deranjeaza si sa-i tina pe aia care o pupa in fund o data pe saptamana, cand o vad...De salarii si beneficii are cat 5 angajati de-ai ei....

    RăspundețiȘtergere